5 گیاه مخصوص رفع افسردگی

معرفی 5 گیاه مخصوص درمان افسردگی

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

ما در دنیایی زندگی می کنیم که به سرعت درحال تغییر است. قبول دارم، کنار اومدن با بعضی از رویداد ها و اتفاقات در این کره خاکی واقعا سخت است اما اگر خودتان را از این چاه تاریک ( افسردگی ) بیرون نکشید و هرچه زودتر این حس بد را از خودتان دور نکنید اتفاقات بدتری برای شما رخ میدهد. کاهش و درمان افسردگی راه های زیادی دارد یکی از راه های ارگانیک و سالمی که می توانیم به شما پیشنهاد بدیم، درمان افسردگی با گیاهان دارویی است.

بعضی از گیاهان بدلیل رایحه ای که دارند، باعث آرامش ما می شوند  و بعضی دیگر به دلیل عناصر مقوی که دارند. ما در این مقاله به 5 گیاهی که خاصیت دارویی و درمانی دارند اشاره کردیم که می توانید بسته به دلخواه و دسترسی راحت تر یکی را انتخاب کنید.

گیاه اسطوخودوس برای رفع افسردگی

گیاه اسطوخودوس یکی از گیاهان دارویی درمان کننده اختلالات اضطرابی و افسردی است. اصلا همه اسطوخودوس را با این موضوع می شناسند. در اصل این گیاه دارای عصاره جوان کننده است. اگر سعی کنید به صورت روزانه از روغن این گیاه استفاده کنید، به زودی تاثیرش را بر شما می گذارد.

قیمت روغن این گیاه بسیار مناسب است و خیلی راحت می توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید

درمان افسردگی با روغن گیاه اسطوخودوس

طریقه مصرف روغن اسطوخودوس 

روغن گیاه اسطوخودوس خوراکی نمی باشد و باید به صورت موضعی مصرف گردد. اگر سر درد دارید می توانید کمی از آن را روی شقیقه های خود مالیده و با ماساژ آن سردردتان را کم کنید. اگر افسردگی دارید می توانید هنگام حمام کردن چند قطره از روغن اسطوخودوس را در آب گرم ریخته و به مدت 1 ساعت خودتان را در آن خیس کنید. عطر روغن این گیاه نتایج آنی را به همراه خواهد داشت.

 

 

 گل رز برای بالا بردن روحیه و شادابی فردی

گل رز دارای رایحه ای رمانتیک است که باعث سرخوشی و حال خوب در فرد می شود، گاهی اوقات با خرید باکس گل رز این کار را انجام می دهید و گاهی هم با مصرف عصاره آن. روغن گل رز در کمترین زمان ممکن روحیه شما را از این رو به آن رو می کند. از این روغن می توانید هنگام پخت کیک، شیرینی، نوشیدنی های دم کردنی و دیگر غذاها استفاده کنید. درضمن ماندگاری بو روغن رز بسیار بالا می باشد.

 

روغن گل رز - درمان افسردگی با گیاهان دارویی

 

روغن خردل برای مبارزه با ناامیدی

روغن خردل یک روغن گیاهی چربه که از دانه های خردل استخراج می شود. این روغن به رنگ زرد و تند دارد. روغن خردل حاوی چربی های ناسالم است که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، ویتامین E و آنتی اکسیدان است و یکی از سالم ترین روغن ها است. روغن‌خردل بیشتر برای استعمال خارجی استفاده می شود به خصوص در هنگام ماساژ. این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین ای می باشد که برای پوست بسیار مفید است. همچنین می تواند چین و چروک های پوست را کاهش دهد. هنگامی که روغن‌خردل بر روی پوست قرار می گیرد، ویتامین E این روغن گیاهی می تواند به بهبود گردش خون و افزایش ایمنی بدن کمک نماید. پس اگر به هر دلیلی احساس نا امیدی و افسردگی دارید حتما یک بار از روغن خردل استفاده و آن را روی بدنتان ماساژ دهید. درضمن روغن خردل یک ضد افتاب طبیعی می باشد.

 

روغن خردل برای رفع ناامیدی و خواص دارویی آن

روغن آفتابگردان برای دوری از ناراحتی و غم

همانطور ک می دانید گل آفتابگردان تمام انرژی خود را از نور خورشید می گیرد و در نتیجه دارای قدرت شفا بخشی بالایی است. روغن افتابگردان علاوه بر خاصیت دارویی، در زمینه مراقبت و زیباسازی پوست و مو هم تاثیر بسزایی دارد اگر بتوانید مصرف روغن آفتابگران را در چرخه روزانه تان قرار بدید هیچ وقت عصبانی و ناراحت نمی شوید. یا بهتره بگیم چیز های منفی کمتر به شما تاثیر می گذارند.

خواص روغن افتابگردان بر ناراحتی و افسردگی

عرق نعناع برای رفع افسردگی و ناراحتی

عصاره نعناع یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی است که فواید زیادی برای بدن دارد. عرق نعناع اثر آرام بخشی دارد که آن را در کاهش استرس موثر می کند. در واقع افراد مبتلا به افسردگی از سردرد، بی خوابی، بی خوابی و استرس روحی رنج می برند و نوشیدن عرق نعنا می تواند کمک زیادی به درمان این مشکلات کند. عرق نعناع دارای خاصیت های زیادی می باشد سعی می کنیم در مقاله ای جدا به آن بپردازیم.
عرق نعناع برای درمان افسردگی و کاهش عصبانیت
امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اگر تجربه استفاده از گیاهان دیگر در زمینه کاهش افسردگی را دارید لطفا از طریق کامنت ها ( پایین صفحه ) آن را مطرح تا بعد از تحقیق، به این مقاله اضافه گردد 🙂
0
دیدگاه‌های نوشته

*
*